gük és mások • güs and others



Ritkán történik meg velem az ilyesmi, de most egyszerre két játékon vagyok “kénytelen” dolgozni. A gü-k csodálatos világának mechanikáját próbálgattam, amikor kiderült, hogy a szabály szokás szerint néhány ponton finomításra szorul. Amikor javítottam rajta ezt-azt, a történet többé már nem volt fedésben a szabállyal, ellenben pontosan olyan lett, amilyet hajdan a kutyás játékhoz akartam! Klasszikus fordulat. Aki régebb óta követi az eseményeket tudja, hogy utoljára amikor a kutyás játék terítéken volt nálam, a padlóra kerültem egy “kis” neten böngészéstől, ami a magyar állatvédelmi viszonyokról adott átfogó képet. Sokáig a fiókban hevertek a vázlatok, nyilván túl sokáig, most azt sem tudtam, hogy hol keressem őket. Ezen mondjuk a költözés sem segített. Még négy doboz van, amit nem nyitottam ki, de meggyőztem magam, hogy néhány vázlat nem elég indok hozzá. Ha kinyitom, abból úgyis pakolás lesz. Szerencsére szkennelve megtaláltam az anyagot és azóta némileg rehabilitálódtam is az év végi pozitív események hatására, így kicsit tudathasadásosan nekiláttam rajzolni ezt és a Gü-k csodálatos világát, aminek a játékmenetéhez már új ötleteim vannak, de a figura tervezés szempontjából végülis ez teljesen mellékes információ. :-)



This rarely happens to me, but I "have to" work on two games at the same time. I was trying out the mechanics of The Wonderful World of Güs, when it turned out that the rules need to be refined on some points. As I fixed things here and there, the story no longer corresponded to the rules, but in turn it turned out exactly like what I had wanted earlier for the dog game! Those of you who have been following events know that the last time I was working on the dog game, I flipped out due to some online research about animal rights conditions in Hungary. The sketches had been laying forgotten in the desk drawer for too long, I didn't even know where to look for them now. Moving didn't exactly help either. There are four boxes left that I haven't opened yet, but I convinced myself that a couple of sketches aren’t worth it. If I open it, I'll just have to start rearranging again. Luckily, I found the scanned material and the positive events at the end of the year helped me to recover, so I will be working with a kind of split personality on this and The Wonderful World of Güs. I already have new ideas for its gameplay, but concerning figure design, this is totally irrelevant information. :-)