elmélet • theory


Ismét új játékon dolgozom! A címe "A Gü-k csodálatos világa" lesz! Tudom, tudom…a Gü fura szó, talán éppen ezért tetszik! :-D A Gü-k kerti lények, a játék róluk szól majd. Ezt már teljes egészében pro-create-tel rajzolom, mivel sikerült végre személyre szabnom az eszközöket. Ezúttal elméleti szempontból is nagyon tudományos megalapozottsággal láthatok munkának, ugyanis Bojána iskolai tanulmányaiból rengeteget profitálok. Új iskola, új kihívások. :-) Együtt tanulunk… sokat. Design elmélettel bővült a tananyag, és mit ad Isten, pont társasjáték tervezése és kivitelezése a cél. Még senki sem ismer minket, így bunda kizárva. :-) A családi háttértörténet ellenére az elmélet jócskán meghaladja Bojána képességeit. Megjegyzem, az enyémet is meghaladná, ha nem ezzel foglalkoznék. A leírt szavak mögött még nincs jelentés egy gyereknek, csupa furcsaság, amin túl kell lenni, hogy elkezdhesse rajzolni már a játékot, amit már hetek óta kitalált. Van mit magyaráznom, helyretennem, pedig azt hittem, látja, hogy mi zajlik a színfalak mögött… Nem érti, hogy miért kell ez a tortúra, ha az ember kitalálja, megrajzolja és kész! Mivel korábban én is ezen a végén kezdtem a tervezést, most némi bűntudattal vetettem bele magam az elméletbe. Minél mélyebbre merültem a témában, annál jobban örültem, hogy megismerhettem egy új nézőpontot és végre “felcímkézve” láthatom, hogy mit is csinálunk mi valójában.
Nem untatlak benneteket a részletekkel, mert a leckében az anyagbeszerzésen át a források biztonsági ellenőrzésén keresztül minden benne volt. Ilyen alapos áttekintést és elméleti anyagot nem láttam így összegyűjtve! Minden elismerésem a tanárnőé, aki nem kevés munkaórát ölt bele a háttéranyag kidolgozásába! Teljes joggal kezdték az elmélettel a tervezést, fontos, hogy tisztában legyenek a technikai kivitelezés buktatóival, a méretezéssel és ebből következően a raktározás és szállítmányozás nehézségeivel, hogy megspórolják a felesleges köröket, mielőtt a művészi munka dugába dőlne. Velem is előfordult, nem jó érzés.

A kutatási részben a szálak tűzijátékszerűen pattantak szét, és Bojkával külön utakon indultunk el. Nálam egészen fatasztikus dolgok bukkannak felszínre, amik viszont direkt módon segítették a mostani munkámat. Találtam érdekes olvasmányokat a játékmenet matematikai kidolgozásáról és a pszichológiai háttérről. Arról is, hogy melyik életkorban mik foglalkoztatják a leginkább a gyerekeket, miről gondolkodnak, mitől félnek. Ez megkönnyíti majd az életkori besorolást, amivel idáig olyan sokszor megküzdöttünk. Az embertípusokról is olvastam és a családban játszott szerepükről. Nagyon érdekes volt… és ismét megállapítottam, hogy a tanulás nem lezárt esemény, élethosszig tartó és inspiráló folyamat. Mindezt igyekszem kamatoztatni majd a Gü-k csodálatos világában, amiben a kis lények nemcsak azért kelnek életre, mert hiányolom a kertem, hanem mert az elmélet alátámasztotta a létjogosultságukat. (értsd: meg tudtam védeni az álláspontomat a család előtt :-D)

Két technikai hír végszóként:
1., A blog, mint látjátok, új ruhát öltött, és elég nagy százalékban sikerült optimalizálni a bejegyzéseket. A kis és nagy betűs részek még váltakoznak, de ami a lényeg, hogy csak az egészen korai bejegyzésekben vannak kis felbontású képek. Ha majd lesz időm, ezeket cserélem, mert néhányért nagyon fáj a szívem. Most bezzeg bánom, hogy 400px széles képeket használtam! Hülye ötlet volt.

2., Készítettem egy nagyobb lélegzetű beharangozó mozit a Quickhez, de sajnos a játék megjelenéséig várni kell, hogy megmutathassam nektek… de úgy, de úúúúgy belejöttem az animációba, hogy a többi játékunkhoz is készítek majd ilyen szösszeneteket, amelyekben továbbgörgethetem a történetet, amit a doboz lezárása után már nem tudtam a játékhoz hozzátenni.



I'm working on a new game! The title is The wonderful world of Gü’s will be. I know, I know…Gü is a strange word, but I like it! :-D It's going to be about garden creatures, the Gü’s. I am drawing this entirely with pro-create, since I've finally managed to personalize the tools. This time I can start working with a strong scientific grounding, since I am profiting a lot from Bojána's studies. New school, new challenges. :-) We are learning together... a lot. Design theory has been added to her schedule, and the goal is to design and make a board game. Nobody knows us yet, so bribery is out of the question. :-) The family background doesn’t help for my twelve year old daughter in her new studies. It would be difficult for me too to understand, if it weren't my job. For a kid, there is no meaning behind the words yet, a lot of strange stuff she has to get over with to be able to start drawing the game she already figured up with weeks ago. I have plenty to explain and put in its place, and here I was thinking she could see what goes on behind the scenes... She doesn't understand why this torture is necessary, if you have the idea, you draw it and that's it! Since I used to start the design process at the end (or in the middle at best), and left the solution to my husband, I started studying the theory with a bit of guilt. But I quickly got enthusiastic, since the deeper I dove into the subject, the happier I was to get to know a new point of view, and to finally be able to put "labels" on what we are really doing.
I won't bore you with the details, since the lesson had everything from purchasing materials to the security check of resources. I've never seen such a thorough overview and theoretical information gathered together like this! I admire the teacher who spent more than just a few working hours putting it together! I can see now that they were very right to start design with the theory, it's important to know about the pitfalls of technical implementation, sizing and the difficulties of storage and shipment that it brings, to save themselves the unnecessary struggles before the creative process fails. It has happened to me, too, it doesn't feel good.

During research, the possibilities scattered like fireworks, and Bojka and I embarked on separate paths. Some really fantastic things came up for me, which are a direct help to me in my current work. I found interesting reading material about the mathematical elaboration and psychological background of gameplay. Also about what kids are most interested in at certain ages, what they think about, what they're scared of. This will make age grouping, with which we have struggled with so much, a lot easier. I also read about personality types and their roles in a family. It was very interesting... and once again, I realized that learning is not a finished affair, it is a life-long, inspiring process. I will try to make use of all this in the wonderful world of Gü, where the little creatures come to life not only because I miss my garden, but also because theory confirms their relevance. (meaning: I was able to defend my position in front of my family :-D)

In parting, two technical pieces of news:
1., The blog, as you can see, has a new appearance, and I managed to optimize a pretty large percentage of the entries. There are still alternating small and large lettered sections, but what matters is that small resolution images can only be found in the very earliest entries. If I have the time, I will replace them, because I am really sad for some of them. Do I regret using 400px wide images now!

2., I made a longer introduction video for Quick, but sadly, I have to wait until the game is published to show you... but I got the hang of animation so much that I am making clips like this for the rest of our games as well, where I can spin off the stories that I couldn't add after sealing the boxes.