Working on... • Folytatás...
Spinner / Pörgettyű |
I have invented a new working method: I began to develop the gameplay and the graphics in parallel. The very detailed and exacting process is not boring anymore if I have no idea about the ending of the story! Every phase holds new surprises and it becomes a real adventure to work on it. The location, the objects, the characters are alive and they all form each other and also the game rules. It’s a little bit less effort to create magical objects for the game, the character design takes more time. Just like my daughter, I started to prefer diplomatic solutions in the game, so the warrior characters (which were made earlier) are removed from the story.
I also try to minimalize those actions that require hard strategic thinking, due to our bad experiences with four new very serious games that we bought for Christmas. We still aren’t sure if one of our working days is more difficult or playing with the game(s). We have also had doubt if they worth that much effort regarding the amount of fun during the game. It's always sad to see the players sleeping on the game board after the “battle”.
So we will focus on stories, adventures and fun. This time we won’t vote on co-operative games, because there are traps in them too: in spite of all our noble intentions, the more dominant players can easily take control of the game. I can only hope that whether we publish a competitive or a co-operative game, there will always be somebody who reminds everybody to take it easy!
In Carta Magica, there will be magical creatures who should not be defeated but trained. There will be beautiful, never seen objects and this time we will replace the dice with a spinner. It will show the number of steps and incomings. I planned to build ships of paper. It will be a nice designing challenge, but I'm sure the result will worth the effort.
I hope I could raise your interest and you will follow the story of this game to the end!
Mostanában új koncepció alapján dolgozom: egyszerre készítem a játékmenetet a grafikával. Rájöttem, hogy akkor igazi kaland a tervezés, ha fogalmam sincs a végkifejletről és hagyom, hogy minden fázis új meglepetéseket tartogasson. A helyszín, a tárgyak, a karakterek életre kelnek és formálják a szabályt. A tárgyak megrajzolásával kicsit könnyebben boldogulok (pedig van bőven munka vele!), de a karakterek kidolgozása döcögősebben megy, mert a korábban elkészült harcos karaktereket elvetettem, egyre kevésbé illettek bele a történetbe.
A bonyolultabb stratégiai gondolkodást igénylő akciókat is igyekszem mellőzni a karácsonyi rossz tapasztalataink után. Az ünnepek alatt négy nagyon komoly játékkal gyarapodott a gyűjteményünk, de máig nem jutottunk dűlőre abban a kérdésben, hogy jól döntöttünk-e? Iszonyú strapás játszani velük és egyre gyakrabban van az az az érzésünk, hogy a játék során befektetett energia nincs arányban az élménnyel. Szomorú látni, ha a győztes az asztalra borulva alszik a játék után. Az még szomorúbb, amikor a többiek is. :-D Mi továbbra is az élményre fókuszálunk. Már nem feltétlenül voksolunk a kooperatív játékok mellett, mivel kiderült, hogy azokban is rejlenek csapdák: a dominánsabb játékosok könnyen átveszik benne az irányítást, míg a többiek csak nézőkké válnak. Akkor viszont hiába minden nemes szándék… és csak remélni tudom, hogy akár versenyzős, akár kooperatív játékot készítünk mindig lesz valaki közületek játékban, aki ügyel az egyensúlyra! Mi mindenesetre továbbra is megteszünk mindent, hogy tompítsuk a versenyzés élét és úgy tervezzük meg minden játékunkat, hogy ne legyenek elszomorítóan nagy különbségek az eredményekben a játékok végén.
A Carta Magica-ban leszek mágikus lények, akiket nem legyőzni kell, hanem megszelidíteni, csodaszép, különleges tárgyak, egy pörgettyű, ami a dobókocka helyett fogja megmutatni a lépések és egyéb beszerzendő alapanyagok számát, lépni majd hajókkal kell, amiket külön művészet lesz térben megalkotni papírból. Remélem sikerült kedvet csinálnom nektek ezzel a néhány szösszenettel is és addig is amíg mindez életre kel követitek majd a történetünket!