Kingdom - The Beginning • Királyság - a kezdet



The newly released Marbushka games had big success this year. In our family, no other games are chosen when we have time to play. Unfortunately, there are less Marbushka games than winter days, so Bojana begged for me to design a new one for Christmas. She longed for a mysterious, exciting game with long playing time (never-ending if possible). Although I still kept the atmosphere of River and Glasshouse in my mind, I started to work right away. The essence of the tale is ready by now, but the rules of the game will certainly change a couple of details. After a short hesitation on the stereotypes (dragon, knight, castle and so on) finally, I had a much more original idea. A tale of a perfect kingdom formed in my mind, where chaos and hate never existed, and the evil (whose character has not decided yet) could only get the kingdom by stealing people's memories and even the ruler will not remember who s/he really is. So the story is about this ruler and his/her loyal friends who are fighting for their memories in a forgotten kingdom. I have no idea how many memories needed to rebuild the kingdom, but I am sure that they will reveal who is the real ruler. (it will always be a different person).




Idén annyira eltaláltam valamit az új játékokkal, hogy esténként csak ezek kerülnek elő. Annyi Marbushka társas azonban mégsincs, hogy kitartson a hosszú télen át, így Bojka a legnehezebbet kérte karácsonyra: még egyet. Hosszút, megunhatatlant. Ugyan az idei négy játék hangulatából még nem sikerült kikeverednem, de neki vágtam újra. A mese lényege már meg van, de a játékszabály biztos csiszolni fog még a részleteken. A kezdeti szterotípiák után (sárkány, lovag, vár, miegymás) sokkal eredetibb gondolatom támadt. Egy tökéltetes királyságról szól majd a mese, ahol a káosz és gyűlölet nem tudja megvetni a lábát, a gonosz (akinek a személye még nem kristályosodott ki számomra) dühében eltörli az emberek emlékeit és még az uralkodó sem emlékszik rá, hogy ki is ő valójában. A történet tehát erről az uralkodóról és hű barátairól szól, akik az elrabolt emlékeikért harcolnak egy elfelejtett királyságban. Azt még nem tudom, hogy hány emlék kell ahhoz, hogy újra felépülhessen a tökéletes királyság, de az biztos, hogy a visszaszerzett emlékekből kiderül majd a játék során, hogy ki az igazi uralkodó a kalandorok közül (mindig más lesz az, hogy izgalmasabb legyen).