Piggily / design
Here comes another game which is based on a personal story. Isn’t it fortunate that the inspiration always lays/crawls in front of our feet? It is easy for me to get inspired since all the pets we have, are family members and we have lots of adventures together. This time our guinea pigs and their palace are in the spot. This is not an imagination, the palace really does exist in Bojana's room. Of course not in that style I drew it on the cover. I regret to say that the function overwrote the pigs’ dreams. Although the result is much more minimalist, humans and guinea pigs are equally impressed by it. Nothing proves it better that it is almost impossible to lure the piggies out from there. They’ve become very interactive and funny over the three years we’ve spent together, but they still prefer to stay in there and we have to caress them from outside. The basic idea of the game was based on this fact. Nothing is more difficult than luring a fed, spoiled pig out of her palace. Only their favourite treats are seductive enough to risk their comfort and safety. Because the outside world is dangerous, there’s a pretty big risk of being caught and put on our lap for a good ear-rubbing and caressing, which are obviously more fun for us than for them. The game is designed for children from the age of four with simple but fun gameplay.
A játék alapötlete ismét családi ihletésű: ezúttal a tengeri malacaink kerültek reflektorfénybe. Milyen szerencse, hogy a téma mindig a lábunk előtt hever. …vagy mászik. Ha egy családban ennyi négylábú családtag van mint nálunk, akkor elég nagy az esély, hogy történik valami ami inspirál. A tengerimalac palota nem mese, valóban létezik, méghozzá Bojána szobájában. Persze nem ebben a formában ahogyan megrajzoltam, mert a funkció és a lakberendezés fölülírta a malacok álmait. Az eredmény főleg nekünk, embereknek káprázatos, bár a cocák is nyilván elégedettek a lakhelyükkel, mivel szinte képtelenség őket kicsalogatni onnan. Nagyon interaktívak és szórakoztatóak lettek az együtt töltött három év alatt, de mégis jobban szeretik, ha csak bent cirógatjuk őket. A játék alap ötletét is ez a tény alapozta meg. Mi sem körülményesebb, mint kicsalogatni egy jóllakott, elkényeztetett malacot a palotájából. Csakis a kedvenc csemegéik elég csábítóak ahhoz, hogy kockára tegyék a kényelmüket és a biztonságukat. Mert a külvilág veszélyes: elég nagy kockázata van annak, hogy az ölünkben végzik, a vakarás és simi pedig nekünk nagyobb élvezet, mint nekik. A játék igazán kicsiknek szól egyszerű, de szórakoztató játékmenettel. (Négyéves kortól)